Hans Pohl (Hg.)

Competition and Cooperation of Enterprises on National and International Markets (19th-20th Century)

Hans Pohl (Hg.)

Competition and Cooperation of Enterprises on National and International Markets (19th-20th Century)

34,00 €*

Preise inkl. MwSt., ggf. zzgl. Versandkosten

Aktuell werden Bestellungen ausschließlich nach Deutschland geliefert. Falls Sie eine Lieferung außerhalb Deutschlands wünschen, nutzen Sie bitte unser Kontaktformular für eine Anfrage.

lieferbar in ca. 2-4 Werktagen

Inhalt: Hans Pohl: Introduction – International Markets: Wilfried Feldenkirchen: Competition and Cooperation in the German Electrical Industry in the Home and World Markets – Harm G. Schröter: Fields of Competition and of Cooperation: Cartel Structures in the International Chemical Industry
Regional Markets:
a) Europe: Jurij A. Petrov: Russian-German Economic Relations in the 19th – Early 20th Centuries – Zdenek Jindra: Konkurrenz und Zusammenarbeit in den Geschäftsbeziehungen der Firmen Fried. Krupp/Essen und Skodawerke/Pilsen zwischen 1890-1914 – Pierre-E. Mounier-Kuhn: La Compagnie des Machines Bull et l’industrie informatique américaine – Francesco Chiapparino: Cooperation and Competition among National and International Firms in Industrializing Italy – Walter Minchinton Y´: Competition and Cooperation. The British Cider Industry since 1880
b) Latin America: Rolf Walter: Europäische Unternehmen auf südamerika-nischen Märkten
c) Asia: Hiroaki Yamazaki: Competition and Cooperation in the Japanese Textile Industries during the Inter-War Period – Aron Shai: The Closure of British and French Commercial Interests in China in the 1950s
Reihe Vierteljahrschrift für Sozial- und Wirtschaftsgeschichte – Beihefte
Band 136
ISBN 978-3-515-07142-0
Medientyp Buch - Kartoniert
Auflage 1.
Copyrightjahr 1997
Umfang 176 Seiten
Abbildungen 20 s/w Tab., 5 Diagr.
Format 17,0 x 24,0 cm
Sprache Englisch